dimarts, 20 de gener del 2015

CONNEXIÓ A L'ESSER


CONNEXIÓ A L’ESSER
Des del moment en què ens identifiquem amb la personalitat, la nostra creació diària és en la seva major part inconscient i automàtica, com a reflex del programat en el inconscient. Si tornem a identificar-nos amb aquest Jo intern o Ser, la nostra experiència material torna a ser conscient, podem crear-nos a nosaltres mateixos, treballar la nostra personalitat des d'un punt de vista superior, recuperar el privilegi de tornar a formar part conscient del procés creatiu del que som i de l'univers.
Quan diem frases com em vull a mi mateix o no em vaig tractar bé, no hi ha implícit que hi ha com a mínim dues parts, un Jo i un Mi?. ¨ Jo pot crear, modelar, imaginar i transformar un Mi que és el que experimenta el que el Jo crea. El Jo en aquest exemple és l'Ésser i el Mi la personalitat. Es tracta de gaudir del privilegi d'aprendre a ser creadors. Si ho fem des de la personalitat limitada, tindrem experiències limitades. Si ho fem des de l’Esser intern, l'experiència canvia substancialment, ja que l'Esperit dota d'una intensitat especial i indescriptible qualsevol experiència corrent.
El més petit pot produir el goig més gran, simplement perquè es contacta amb l'ànima de les coses i no només amb la seva forma més externa. Al contrari passa amb la visió materialista desconnectada de l'Ésser, que en no captar ni sentir l'ànima de la matèria, necessita quantitat, varietat i novetat de l'exterior per tenir una petita porció de satisfacció. La personalitat s'alimenta de l'experiència material, però l'ànima queda buida perquè no ha contactat amb i ànima d'aquesta matèria, no l'ha conegut i experimentat des del Ser.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada