dijous, 22 de gener del 2015

PIPI AL LLIT (INFANTIL)

PIPI AL LLIT (INFANTIL)
El fet deixar-se anar durant el son m'informa sobre certes emocions de por o por que viu el meu fill davant l'autoritat dels pares o escolar. Si sóc aquest fill que viu incontinència, potser per a mi, es tracti d'una manera de librerar emocions (representades per l'orina) que reprimeixo durant tot el dia, freqüentment perquè tinc por que em castiguin o per por a disgustar als altres ia no ser ja més estimat. Igual com els animals que marquen el seu territori amb la seva orina, el mateix jo, com a nen, puc sentir inconscientment la mateixa necessitat d'operar igual, com per definir el meu "petit territori de nen" perquè tinc por que m'ho treguin o el transgredeixen, vivint així molta inseguretat. La meva inseguretat serà també incrementada si em fan dormir a les fosques. Sent nen, puc viure un sentiment de separació intensa davant d'algú o alguna cosa que estimo, i és com si, durant la nit, demanés "auxili" perquè necessito "calor".

Per tant, com a pare o educador, he de prendre consciència de la sensibilitat del nen enfront de l'autoritat, ajudar-lo a alliberar-se de la meva autoritat massa gran amb paraules d'amor que es transformen en ell en una confiança incrementada.

Diccionari de les malalties emocionals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada